سنگ نگاره های بلوچستان

· پیش 4 سال · 289 بازدیدها
اگر به شهر سراوان در شرق ایرانشهر در بلوچستان بروید، به یکی دیگر از جاذبه های ساخته شده به دست اقوام بلوچ برخورد می کنید.
سنگ نگاره های بلوچستان

اگر به شهر سراوان در شرق ایرانشهر در بلوچستان بروید، به یکی دیگر از جاذبه های ساخته شده به دست اقوام بلوچ برخورد می کنید. سنگ نگاره هایی که به دوره شکار انسان ها متعلق بوده و اکنون در منطقه ای به نام دره نگاران سراوان قرار گرفته است. این سنگ نگاره ها را می توانید در منطقه هایی به نام کوه مهرگان، دره کندیک، دره شیر و پلنگ، دره درو، کوه تونان، پیر گوران و یا در نزدیکی روستای ناهوک در سر دشت ناهوک و بسیاری مکان های دیگر ببینید. این سنگ نگاره ها آنچنان زیاد هستند و در محدوده وسیعی قرار گرفته اند که می توانند تبدیل به یکی از بهترین جاذبه های گردشگری منطقه برای گردشگران ایرانی و خارجی شوند.


در این سنگ نگاره ها می توانند تصاویری از جنگ ها، کوچ ها و زندگی اقوامی که در گذشته در این منطقه زندگی می کردند ببینید. انسان هایی که شاید از اقوام بلوچ بوده اند یا قبل از ورود اقوام بلوچ به این ناحیه در اینجا زندگی می کرده اند. تاریخ بعضی از این سنگ نگاره ها به ده هزار سال پیش بازمی گردد.

0 نظرات
    نظری یافت نشد.

:: / ::